Bilbranchens akademiuddannelse i Service Management
Eftermarkedet er i centrum på Service Management uddannelsen på Zealand. Eftermarkedet i bilbranchen refererer til alle de aktiviteter, der foregår efter, at en ny eller brugt bil er solgt til kunden – dvs. alle værkstedsydelser som f.eks. service og reparation af biler. Eftermarkedet får stødt stigende betydning for bilbranchen og udgør i dag det største indtjeningsgrundlag for en typisk dansk bilforhandler. Men eftermarkedet er også ét af de områder, som undergår den største og hurtigste forandring, og dette kalder på nye og innovative kompetencer. Som uddannet servicemanager er du derfor med til at udvikle hele virksomhedens forretningsmodel, og du bidrager til at skabe større omsætning og øge arbejds- og kundeglæden.
Uddannelsen er udviklet i et tæt samarbejde med en række bilvirksomheder, og er endt ud i et skræddersyet indhold, som giver dig solide værktøjer til at kunne udfylde en central funktion i en moderne bilforretning. Den er relevant for både erfarne medarbejdere, som ønsker et specifikt kompetenceløft, såvel som nye talentfulde medarbejdere, der netop er påbegyndt en karriere i branchen – enten som trainee eller med erhvervserfaring fra et helt andet serviceerhverv.
Hele uddannelsesforløbet strækker sig over 2,5 år og læses på deltid samtidig med ansættelsen i en bilvirksomhed.
Fakta om uddannelsen
- Varighed 2,5 år
- Adgangskrav STX, HTX og HHX eller relevant erhvervsuddannelse
- Økonomi Løn
Mere information og tilmelding
Du kan læse mere om uddannelsens indhold, opbygning og adgangskrav her.
For yderligere spørgsmål kontakt: Lene Holberg Serup, studiesekretær, på lese@zealand.dk.